قدرت رسانه
نویسندگان:لیلا نیرومند و دیگران
ناشر: انتشارات مشق
سال انتشار: 1394
این کتاب با بحثی درباره مدل سنتی تأثیرات رسانه ها شروع شده و درباره چگونگی محدود شدن تحقیقات رسانههای جمعی توسط آن، ادامه مییابد و از این طریق، روی سه جنبه از پروسه ارتباطات تاکید میکند که شامل محتوای
رسانهها، تولیدات رسانهها و دریافت و پذیرش رسانهها است.در اين كتاب به مسائل مربوط به تعصب، انتخابگري و
قالببندي، بهعنوان عناصر اوليه در بحث ارائه رسانهها پرداخته شده است. در اين كتاب همچنين در مورد ارتباط بين محتواي رسانهها و قدرت اجتماعي، تأثيرات اجتماعي از قبيل قدرت مالكيت، تأثير منابع، سياست پرسنل رسانهها و تأثير منابع، سياست پرسنل رسانهها و تأثير رويتنهاي مازماني روي خروجي رسانهها و رسانههاي جمعي و اهميت آن در تحولات اجتماعي و جوامع بشري بحث شده است. هدف از نگارش اين كتاب ؛ معرفي مسائل مربوط به تحقيقات
جامعهشناسي درمورد رسانهها در آمريكا، انگليس و قاره اروپا میباشد. اين موضوع به طور برجسته اي در مناظرات
بين المللي وجود داشته، اما در متون به ندرت ديده ميشود، بهگونهاي كه براي مثال تحقيق رابرت مك چسني در ادبيات آمريكا بسيار برجسته و روشن است، اما در انگليس شناخته شده نيست و يا برعكس، در حالي كه تحقيق جني كيتزينگر براي انگليس شناخته شده است، افراد آمريكايي شناخت زيادي روي وي ندارند، كه اين كتاب سعي دارد اين فاصله ها را بپوشاند.