سواد رسانهای و نشانهشناسی
نویسنده:الیوت گینز؛ [مترجمان علیرضا باستانی ، محمد سلطانیفر[
ناشر:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها
سال انتشار:1395
اين کتاب نشان ميدهد که چگونه فرايندهاي ارتباطي در زندگي روزمره کار ميکنند و اينکه چگونه فهم رسانه و ارتباطات ما را در تفسير صحيحتر و موثرتر کمک ميکند. در محتواي کتاب مثالهايي از رسانه و مفاهيم نشانهشناختي براي فهم عملي ارائه شده است. کتاب حاضر داراي هفت فصل ميباشد: مقدمه: سواد رسانهاي و نشانهشناسي
1ـ سواد رسانهاي و نشانهشناسي
2ـ ابهام اجتنابناپذير ارتباطات
3ـ قدرت و اختيار در نشانه شناسي رسانه
4ـ مخاطب، هويت و نشانهشناسي فضا
5ـ سرگرمي، فرهنگ، ايدئولوژي و افسانه
6ـ نشانهشناسي روايي برنامه «نمايش روزانه»
7ـ خبر، فرهنگ، اطلاعات و سرگرمي