کتاب

کتاب اصول و فنون زبان بدن

  • PDF

اختلاف بین مطلبی که افراد می گویند و آنچه که ما برداشت می کنیم، ریشه در ارتباطات غیرکلامی یا همان زبان بدن دارد. شما می توانید با یادگیری نشانه ها، اشارات و مفاهیم زبان بدن، به آسانی درک بهتری از دوستان و اطرافیانتان پیدا کنید و مؤثرتر و بهتر با آن ها ارتباط برقرار کنید. شیوه ای که ما دست می دهیم، می نشینیم و می ایستیم، همه پیام هایی را درباره ما به طرف مقابل انتقال می دهند. بنابراین هرآنچه که در درون شما یا درون شخص مقابل می گذرد، در غالب زبان بدن، نمود بیرونی دارد. با یادگیری تن گفت یا زبان بدن، شما می توانید آسانتر ذهن افراد مقابلتان را بخوانید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

اصول و فنون زبان بدن

مولف: میرکمال میرنصیری

انتشار: پاییز 1397

صفحات: 169 صفحه

قطع: رقعی

 

 

زیبایی شناسی تصویر

  • PDF

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

روانشناسان معتقدند که کودکان می ­توانند مهارت­های مورد نیاز برای اندیشیدن را از طریق تماشای عناصر تصویری و رابطه متقابل با محیط فرا گیرند. از آنجا که قلمرو وسیع ادراک دیداری دارای حوزه­ های متعددی است و تلویزیون به مثابه ابزاری است که کودکان به طور متوسط روزانه 5 ساعت به تماشای آن می­ نشینند، بر این اساس می ­توان از آن به عنوان یکی از مهم­ترین عوامل شکل دهنده ادراک بصری کودک نام برد. با نگاهی به برنامه ­های تلویزیونی می ­توان "طراحی صحنه و دکور" به عنوان یکی از عناصر اصلی تاثیرگذار بر ادراک بصری مخاطب کودک نام برد که در این پژوهش سعی شده است به مولفه­ ها و ویژگی ­های آن پرداخته شود.

 

زیبایی شناسی تلویزیون

مولف: علی اسکندری

انتشار: تابستان 1397

صفحات: 84 صفحه

قطع: رقعی



کتابشناسی تلویزیون

  • PDF

کتابشناسی، از جمله منابع مهم اطلاعاتیِ مورد نیاز محققان و پژوهشگران حوزه‌های گوناگون محسوب می‌شود، تا به واسطه آن به توان با جامعیت بیشتری به موضوع ورود کرده و از نتایج تحقیقات و تألیفات دیگران مطلع شد. بدیهی است که عرصۀ رسانه نیز از این امر مستثنی نیست. در همین راستا مدیریت پژوهش سیما اقدام به تالیف و انتشار کتابشناسی تلویزیون نموده است.

در این کتاب‌شناسی به طور خاص سعی شده کتاب‌ها و کتابچه‌های منتشره در حوزۀ تلویزیون برای علاقه‌مندان این عرصه اعم از محققین، برنامه‌سازان، دانشجویان و کارکنان رسانه گردآوری شده و از منابعی که به طور عام به موضوع رسانه پرداخته‌اند، صرف‌نظر شده است. این کتاب‌شناسی علاوه بر نسخه چاپی، واجد نرم‌افزار کتاب‌شناسی است، که امکان جستجوی ساده و تخصصی را دارد؛ به صورتی که می‌توان با استفاده از واژه‌های مورد نظر، کلیه آثار منتشره در زمینه تلویزیون را مورد جستجو قرار داد.

 

کتابشناسی تلویزیون

مولف: حمدالله باستی

انتشار: زمستان 1396

صفحات: 276 صفحه

قطع: وزیری


مهارت های مدیریت رسانه

  • PDF

کتاب مهارت های مدیریت رسانه به همت مدیریت پژوهش مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما منتشر شد. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

یکی از دغدغه­ های همیشگی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، توانمندسازی مدیران رسانه ملی و آماده کردن آنان جهت بالابردن کیفیت عملکرد بوده است. بررسی­ها نشان می­دهد بسیاری از ضعف­ها و کاستی­های مدیریتی در شبکه­ های تلویزیونی به علت عدم آشنایی مدیران با مهارت­های مهم مدیریت رسانه است. سرعت، دقت و صحت عملکرد مدیر رسانه که در مجموع می­توان به آن عنوان "کارآمدی" داد، هدفی است که با توانمندسازی مهارتی مدیران شبکه­ ها رقم خواهد خورد. به عقیده اغلب صاحب نظران علم مدیریت، درصد پایینی از مهارت­ها و توانایی­ های هنر مدیریت، ذاتی بوده و در شخصیت و لایه­ های پنهان افراد نهفته است. این گروه از مهارت­ها بدون یادگیری قابل برجسته­ سازی و ظهور است. اما درصد بالایی از مهارت­های مدیریتی نیازمند اکتساب و آموزش است.

 

مهارت های مدیریت رسانه

پژوهشگران : دکتر وحید خاشعی و سید مهدی میرحاجی

انتشار: 1396

تعداد صفحات: 193

قطع: رقعی


تفکر پروری در حوزه کودکان

  • PDF

کتاب تفکر پروری در حوزه کودکان به همت مدیریت پژوهش مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما منتشر شد. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

تفکر پروری و آموزش تفکر یکی از ضروریات زندگی معاصر است و آموزش مهارت­های تفکر، یکی از باارزش­ترین حوزه­های تحقیق و توسعه آموزشی است. توجه به این مهم منجر به تربیت نیروی انسانی خلاق، نوآور و توانا در تصمیم­گیری­های حساس خواهد شد.

ریشه نهضت آموزش مهارت­های فکری به کودکان در این اعتقاد نهفته است که روش تفکر را می­توان یاد گرفت و آموزش داد؛ همچنین می­توان سطح هوش کلی هر کودک را از طریق استفاده از میانجی­هایی از جمله معلم، والدین و رسانه ارتقا بخشید.

 

مروری اجمالی بر مفاهیم تفکر پروری در حوزه کودکان

پژوهشگر: علی اسکندری

انتشار: آبان 96

تعداد صفحات: 73

قطع: رقعی



موسیقی کودک در برنامه های کودک تلویزیون

  • PDF

کتاب موسیقی کودک به همت مدیریت پژوهش مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما منتشر شد. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

یکی از مهم­ترین مبادی آشنایی کودکان با موسیقی، برنامه­ های تلویزیونی است که ویژه این گروه سنی تولید و پخش می­شوند. از آنجا که کارکرد اساسی موسیقی کودک، پدیدآیی تحرک و فعالیت ذهنی، باروری قدرت خیال پردازی پویا و پرورش حس زیبایی شناختی کودکان در عرصه آثار شنیداری است، تولیدکنندگان برنامه­ های کودک در تلاش ­اند تا ضمن توجه به اهمیت کارکرد عنصر موسیقی در برنامه، بر رعایت هر چه بیشتر استانداردهای این ژانر موسیقی در آثار خویش متعهد بوده و از این طریق سهم خود را در تحقق اهداف ترسیم شده برای موسیقی کودک به درستی ایفا کنند.

 

موسیقی کودک در برنامه های تلویزیون

پژوهشگران: سیداحمد میرمعصومی، پروین صالح زاده

تاریخ انتشار: پاییز 1396

تعداد صفحات: 110

قطع: رقعی


 


شما در این صفحه هستید :