زیبایی شناسی تلویزیون مولف: علی اسکندری انتشار: تابستان 1397 صفحات: 84 صفحه قطع: رقعی |
روانشناسان معتقدند که کودکان می توانند مهارتهای مورد نیاز برای اندیشیدن را از طریق تماشای عناصر تصویری و رابطه متقابل با محیط فرا گیرند. از آنجا که قلمرو وسیع ادراک دیداری دارای حوزه های متعددی است و تلویزیون به مثابه ابزاری است که کودکان به طور متوسط روزانه 5 ساعت به تماشای آن می نشینند، بر این اساس می توان از آن به عنوان یکی از مهمترین عوامل شکل دهنده ادراک بصری کودک نام برد. با نگاهی به برنامه های تلویزیونی می توان "طراحی صحنه و دکور" به عنوان یکی از عناصر اصلی تاثیرگذار بر ادراک بصری مخاطب کودک نام برد که در این پژوهش سعی شده است به مولفه ها و ویژگی های آن پرداخته شود. |
|
![]() |