کتاب مهارت های مدیریت رسانه

مهارت های مدیریت رسانه

پژوهشگران:

دکتر وحید خاشعی

سید مهدی میرحاجی

انتشار: 1396

تعداد صفحات: 193

قطع: رقعی

یکی از دغدغه های همیشگی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، توانمندسازی مدیران رسانه ملی و آماده کردن آنان جهت بالابردن کیفیت عملکرد بوده است. بررسی ها نشان می دهد بسیاری از ضعفها و کاستیهای مدیریتی در شبکه های تلویزیونی به علت عدم آشنایی مدیران با مهارتهای مهم مدیریت رسانه است. سرعت، دقت و صحت عملکرد مدیر رسانه که در مجموع می توان به آن عنوان «کارآمدی» داد، هدفی است که با توانمندسازی مهارتی مدیران شبکه ها رقم خواهد خورد. به عقیده اغلب صاحب نظران علم مدیریت، درصد پایینی از مهارتها و توانایی های هنر مدیریت، ذاتی بوده و در شخصیت و لایه های پنهان افراد نهفته است. این گروه از مهارتها بدون یادگیری قابل برجسته سازی و ظهور است. اما درصد بالایی از مهارتهای مدیریتی نیازمند اکتساب و آموزش است.