مخاطب شناسی در پژوهش حاضر نسبتی با این اصطلاح در عرف جامعهشناسی ندارد. معمولاً در مطالعات اجتماعی مخاطبشناسی به معنای شناخت و گروههای اجتماعی از طریق روشهای نظرسنجی است. مراد از مخاطبشناسی در این تحقیق، شناخت مخاطبان الگو است. این تحقیق به دنبال آن است که الگوهای مخاطبین زن در اندیشه بزرگان تجلیپیام دارای چه ویژگیهای بینشی، گرایشی و رفتاری هستند. هر فصل شامل شاخصها، مستندات و نتیجهگیری است. شاخصها شامل موادی است که تصریحاً از دل مستندات استخراج شده است. مراد از مستندات نیز عین مطالب با ذکر مآخذ است. مقاله حاضر دیدگاههای استاد شهید مرتضی مطهری دربارۀ مخاطبین الگوست. اظهار نظر در محتوا و شکل نهایی کار میتواند در صورتبندی نهایی جهت انتشار کمک مؤثری نماید.